برای اطلاع مشتریان عزیز به شش قسمت اصلی تشکیل دهنده حروف چلنیوم و نوع جنس آن اشاره ای میکنیم.

1- طلق پلکسی که باید از نوع اکرولیک تایوان باشد و بهترین برند های معروف آن  چوچن  میباشد. این نوع طلق نور را بصورت شفاف و یکدست پخش میکند و رنگ آن در برابر آفتاب در طی سالیان ثابت میباشد ولی همیشه در بازار موجو د نمیباشد و در عوض طلق های چینی با انواع برندها و کیفیت ها دیده میشود. طلق های چینی رنگشان کدر تر میباشد و میزان نوری که از خود عبور میدهند کمتر از نوع تایوانی است. تابلو سازی الماس با توجه به نیاز خود و مشتریان همیشه از قبل خرید عمده طلق را داشته و برای جلب رضایت مشتریان از نوع تایوانی طلق پلکسی استفاده میکند.

2- لبه چلنیوم (channelium) که نوع اسپانیایی آن با برند آلوراپید از مرغوبترین و محکم ترین لبه های موجود در بازار میباشد وبعلت سفت بودن این لبه از آن بیشتر برای حروف با قطر قلم بالا استفاده میشود. از این نوع لبه چون در حروف کوچک نمیتوان استفاده کرد و قیمت آن نسبت به لبه های چینی بیشتر میباشد معمولا همکاران به لبه های چینی روی آورده اند و تنها در مواردی که مشتری درخواست نماید از نوع اسپانیایی استفاده میگردد و قیمت آن نیز بالاتر است. لبه های چینی از درجه یک گرفته تا درجه سه با انواع برندها، ضخامت و قیمتهای متفاوت در بازار موجود میاشد که اگر از نوع مرغوب آن استفاده نشود خواهیم دید که بعد از مدتی در برابر آفتاب ،باران ، سرما و گرما رنگ آن سیاه و یا دچار زنگ زدگی میشود.

3- لامپ smd که مرغوبترین آن کره ای می باشد و یک لامپ smd خوب باید از شدت نور ، دوام و ثبات نور همچنین خاصیت ضد آب بودن بهره مند باشد که قیمت این نوع لامپ ها نیز گرانتر از نوع چینی آن است. در بازار باز هم انواع لامپ smd با انواع کیفیت ها و برند ها ی مختلف ایرانی و چینی موجود میباشد که فقط یک فرد با تجربه میتواند کیفیت آنها را تشخیص دهد واز این رو در قیمت تمام شده حروف چلنیوم نقش بسزایی دارد. اگر در حروف چلنیوم از نوع بی کیفیت لامپ smd استفاده شود بعد از مدتی شاهد کاهش نور حتی سوختگی و قطعی در روشنایی حروف چلنیوم خواهیم بود. علاوه بر نوع جنس تعداد لامپ smdکه در حروف نصب میگردد در قیمت تمام شده حروف چلینوم نیز تاثیر میگذارد وبهمین دلیل موسسه تبلیغاتی ایرانیان این تضمین را به مشتریان خود میدهد که بعد از نصب و روشن کردن حروف هیچ نقطه تاریکی در حروف دیده نشود و به مقدار کافی وحتی بشتر از نیاز لامپ smd مرغوب استغاده نماید.

4- ورق pvc که بعنوان نگهدارنده حروف و لامپ smd استفاده میشود و بعوان زیرسازی حروف چلنیوم مورد استفاده قرار میگیرد. ورق pvc نیز دارای ضخامت های بین ۸ تا ۱۰ میلیمتر و با انواع تراکم در بازار موجود میباشد که قیمت های آن نیز متفاوت میباشد. اگر در حروف چلنیوم از pvcبا تراکم پایین و با ضخامت کم استفاده شود پس از مدتی شاهد آن خواهیم بود که حروف چلنیوم از pvc جدا میشود.

5- نحوه ساخت و چگونگی چسباندن لبه حروف چلنیوم و میزان تجربه استاد کار نیز میتواند یکی از مواردی باشد که باید به آن توجه داشت. میزان دقت و ظرافتی که یک چلنیوم ساز در ساخت حروف چلنیوم به خرج میدهد، میزان چسب و نوع چسب و روش ساخت (دستی و یا اتومات) در بالا بردن استحکام و دوام حروف چلنیوم بی تاثیر نیست. با توجه به محل نصب انواع حروف برجسته بر روی ( کامپوزیت – سنگ – ترمووود-mdf و غیره )  و همچنین ارتفاع از زمین قیمت نصب حروف تابلو چلنیوم از هر متر محیط  نیز متغییر است.

نصب حروف چلنیوم نیز خود یکی از مواردی است که حتماً باید توسط نیرویی کارآزموده و مجرب انجام گیرد، نحوه تقسیم جریان خروجی منبع تغذیه واینکه بطور مساوی در تمام حروف آمپر جریان داشته باشد و حتی نوع سیمی که بعنوان رابط حروف مورد استفاده قرار میگیرد از جمله مواردی است که در بالا بردن طول عمر حروف چلنیوم و منبع تغذیه (ترانس ۱۲ ولت) بسیار مهم است. منبع تغذیه یا همان ترانس ۱۲ ولت که با توجه به تنوع در کیفیت و قیمت هزینه آن جداگانه و با توجه به درخواست مشتری محاسبه میگردد.ترانس ها دارای خروجی آمپرهای متفاوتی میباشند و باید متناسب با تعداد لامپ smd مصرف شده در داخل حروف انتخاب شود. ترانس های موجود در بازار در دو حالت ضدآب و فن دار موجود میباشد که نوع ضدآب آن بسیار مرغوب میباشد ولی قیمت آن گاهی دو برابر ترانس فن دار است. محل نصب ترانس – فاصله ترانس از حروف – چگونگی سیم کشی و تقسیم جریان از جمله مواردی میباشد که نقش بسزایی در طول عمر ترانس دارد.

در پایان موسسه تبلیغاتی الماس با بیان این موارد سعی در اطلاع رسانی و بالا بردن سطح انتظارات مشتریان خود دارد که تنها بر قیمت اکتفا نکنند و علاوه بر قیمت، کیفیت را نیز در نظر گرفته و ما را در ارائه خدماتی بهتر یاری کنند. مشتریان عزیز جهت اطلاع بیشتر و یا داشتن سوال و همچنین ارسال طرح و قیمت گذاری میتوانند با شرکت تابلو سازی الماس در بخش تماس با ما در ارتباط باشید.