چه عاملی موجب موفقیت تابلویی تبلیغاتی می شود؟چه تعداد لغت باید استفاده کرد؟ چه رنگ هایی به بهترین نحو باعث جلب توجه رانندگان در حال عبور می شود؟ آیا از عناصر گرافیکی هم باید استفاده کرد یا متنی تند و کوبنده کافی است؟ از یکی دو جین مخصص این سوالات را بپرسید و ببینید چطور هر کس جوابی متفاوت می دهد. اما به عقیده ما هنگام طراحی تبلیغات و تابلو دو نکته ی اساسی را باید رعایت کرد :

  • تاثیر: جلب توجه بینندگان در عرض فقط چند ثانیه .
  • جاذبه : متن ابتکاری تبلیغ که خواننده را متقاعد کند و پاسخ مثبت وی را به همراه داشته باش.

اساس تبلیغ موفق متنی چشمگیر ،خیره کننده خوانا ،ساده واضح ،روشن و صد البته به یاد ماندنی است. این واقیعت که فردی که در خیابان خطرناک مشغول رانندگی است باید پیام نوشته روی تابلو را ببیند ، بخواند وبه خاطر بسپارد ،بر اهمیت ساده و کوتاه بودن پیام بیشتر تاکید می کند ، چرا که در غیر اینصورت راننده تمرکزش را از دست می دهد .فقط چند ثانیه فرصت دارید تا چشمان بینندگان را خیره کنید ،پس چه بهتر که متن تابلو کوتاه و جذاب باشد . اگر عناصر گرافیکی می خواهید استفاده کنید ،این عناصر نیز باید منحصر به فرد ،مرتبط با موضوع ،قابل درک و آسان باشد.

استفاده مناسب از رنگ ها

تضاد شدید رنگ بین متن و رنگ زمینه و عناصر گرافیکی کاملا ضروری است. اگر از عناصر گرافیکی مثل عکس ،طراحی و با آرم استفاده میکنید ،این عناصر باید تا حد ممکن بزرگ اما ساده باشد .کاری نکنید که بیننده مجبور شود دنبال پیام بگردد. مطمئن باشید وی خود را برای پیدا کردن به دردسر نمی اندازد. پس کاری کنید که فورا جلو چشم بیننده ظاهر شود و وی خیلی راحت مفهوم آن را درک کند.

 

پیام تبلیغ باید واضح و روشن باشد

هیچ مخاطبی دوست ندارد مورد تمسخر قرار بگیرد ، بلکه دوست دارد کلی اطلاعات به او داده شود .لازم است در کمتر از یک ثانیه از طریق تابلو آگهی اطلاع مورد نیاز به مخاطب داده شود.