• تست 3
  • تست 2
  • تست1

استیل نور اندریک

1398/05/23 حروف برجسته پروفایل 1

نور اندریک یا اصطلاحات نور مخفی ( space ) سبکی از نور پردازی است که در نور پردازی حروف استیل ـ درتابلو های تبلیغاتی حروف برجسته ـ به علت عدم عبور نور از این متریال ، مورد استفاده قرار می گیرد. در این نوع از نور پردازی تابلوسازان افزون بر نور پردازی داخل حروف از نور پس زمینه که در پشت کار قرار می گیرد استفاده می کنند که سبب خلق زیبایی خاصی در اثر می شود.

 

 

شیوه پیاده سازی نور اندریک

تابلو سازان در ساخت تابلوهای تبلیغاتی  برای نور پردازی از لامپ های SMD در داخل حروف برجسته بهره می گیرند. ولی استفاده از این روش در  تابلو سازی تابلو های استیل به علت عدم عبور نور از استیل ممکن نمی باشد. از این رو در این نوع تابلوها افزون بر نور پردازی داخلی حروف ، از نور پردازی مخفی یا اندریک که از طریق تابش نور روی پلکسی گلاس مات پشت تابلو صورت می پذیرد ، استفاده می شود. لازم به اشاره است که پلکسی گلس های مات یا به اصطلاح دوغی در اندازه های 6 میلی متری و 10 میلی متری بهترین متریال برای بازتابش نور خروجی از لامپ های اس ام دی به شمار می روند.

 

 

مزایای استفاده از تابلوهای استیل

تابلوهای استیل دارای ویژگی های مثبت بسیاری هستند که در مطالب پیشین نیز به کرات به برخی از آن ها پرداخته ایم. از جمله مهمترین مزایایی که برای این تابلو ها عنوان می شود عمر طولانی نسبت به آلیاژهای دیگر ، قیمت به مراتب کمتر ، سهولت نگهداری ، جذابیت و زیبایی ذاتی ، قابلیت استفاده در محیط های گوناگون از جمله شهرهای ساحلی ، دوام و ماندگاری بسیار بالا و مقاومت در برابر هر گونه زنگ زدگی – خش – خوردگی و ... را می توان عنوان کرد. شایان ذکر است که استیل همواره یکی از فلزهای نجیب به شمار می رود که جلوه لوکس و آنتیک تابلوهای ساخته شده با آن ، فارغ از هر سایز و مدل و فونتی ، بینندگان را به تحیر وا خواهد داشت. و شکوه و جلالی بی نظیر را برای تابلو تبلیغاتی شما به ارمغان خواهد آورد.

 

انواع تابلو نور اندریک

این نوع از تابلوهای تبلیغاتی که از پر استفاده ترین انواع تابلوهای تبلیغاتی به شمار می روند ، از الیاژ آلمینیوم و پلکسی گلس ساخته می شوند. ویژگی منحصر به فرد این نوع از تابلوها چلنیوم، استفاده از ورقه های پلگسی در رویه و ورق های چلنیوم در لبه ها می باشد. شایان اشاره تابلوهای چلنیوم نور اندریک نیز همانند دیگر تابلوهای تبلیغاتی دارای انواع گوناگونی می باشند که برخی از آن ها عبارتند از :

 

 

تابلو پلکسی گلاس نور اندریک

ورق های گلس استفاده شده در این نوع از تابلوهای نور اندریک هم از نوع مات و هم از نوع شیشه ای شفاف می باشند. لیکن جالب است بدانید ه مقاومت شیشه استفاده شده در این محصولات معمولا 5 برابر شیشه های معمولی می باشد که نهایتا به دوام بیشتر کار خواهد انجامید.

 

 

تابلو استیل نور اندریک

این نوع از تابلوهای نور اندریک ، همانگونه که از نامشان نیز بر می آید ، از صفحات استیل و اوراق پلکسی تشکیل می شود. در این نوع از تابلوها (  تابلو استیل )که در رنگ های طلایی و ونقره ای تولید می شوند ، حروف برجسته با اندکی فاصله از سطح تابلو نصب می شوند که این عمل جهت نور پردازی پشت حروف ( به دلیل عبور نکردن نور از استیل ) صورت می پذیرد.

 

 

تابلو وکیوم نور اندریک

این نوع از تابلو های چلنیوم یکی از پر هزینه ترین و البته زیباترین انواع آن می باشد. البته قیمت بالای این تابلوها بی دلیل نیست بلکه استفاده از حروف برجسته سه بعدی که نیازمند اجرای مراحل پیچیده ای در ساخت و نیز استفاده از متریال های خاص در آن می باشد ، مسبب آن است.

 

 

تابلو فلزی نور اندریک

در ساخت این نوع از تابلو های نور اندریک ـ همانگونه که از عنوان آن نیز حدس می زنید ـ  از فلز استفاده شده است. بهره گیری از فلز نیز همانند استیل سبب می شود که نور از بخش های فلزی عبور نکند که طبعا نیاز به نور پردازی در پشت کار را خواهد طلبید. لازم به اشاره است که انواع تابلو های فلزی نور اندریک در رنگ های مختلف موجود و در دسترس هستند.