• تست 4
  • تست 3
  • تست 4
  • تست 3

نئون پلاستیک

1398/06/27 حروف برجسته پروفایل 4

تابلوهای نئون پلاستیک که در گذشته با استقبال زیادی رو برو بودند ، از جمله محصولاتی هستند که به دلیل نور پردازی فوق العاده زیبای خود هنوز هم جای پای خود را در بازار حفظ کرده اند. البته امروزه استقبال از این تابلو ها به دلیل وجود تابلو های با کیفیت بهتر و مدرن تر در بازار ، نسبت به گذشته کمتراست. از جمله معایب اصلی تابلو های نئون پلاستیک نبود گردگیر لبه در فضاهای خارجی است که این امر باعث می شود سازه مذکور در مقابل گردوغبار ایمن نبوده و از این باب بیشتر مناسب استفاده در در فضاهای داخلی باشد. این مورد همچنین یکی از نقطه ضعف های اصلی این نوع از تابلو در برابر رقبای چلنیومی خود به شمار می رود.

 

شیوه کار تابلوهای نئون پلاستیک

این نوع تابلوها قبل از ورود تابلو های چلنیوم در بازار موجود بودند و در واقع به تعبیری  اجداد تابلوهای چلنیوم به حساب می آیند. به عبارت بهتر ساخت و نصب این تابلو ها تقریبا مشابه با تابلوهای چلنیوم می باشد و تنها تفاوت موجود این است که در این تابلو ها از پلکسی گلاس برای ساخت حروف استفاده می شود. و اما در صورتی که اطلاع ندارید ، باید عنوان کنیم که پلی گلاس در واقع ترکیبی از پلی کربنات شفاف است که شباهت بسیار زیادی به شیشه دارد. البته باید توجه داشته باشید که این ماده شیشه نیست ، بلکه نوعی طلق با مقاومت بالاست که حتی از خود شیشه نیز مقاوم تر می باشد. ( حدود 5 برابر مقاوم تر )

لذا با توجه به موارد مذکور متوجه می شوید که تابلو های نئون پلاستیک فاقد هر گونه فلز در ساختار خود می باشند. نکته دیگری که در رابطه با این تابلو ها لازم به اشاره است ، شیوه نور پردازی و روشنایی در آن ها می باشد. در زمان های قدیم برای نور پردازی تابلوها از پلکسی شیشه ای استفاده می شد که در آن ترکیب گاز نئون با فلوئر مسبب تولید رنگ های گوناگون می شداین در حالی است که امروزه از پلکسی گلاس رنگی و چراغ های اس ام دی برای نور پردازی استفاده می شود که به مراتب دوام و زیبایی بیشتری را دارا می باشد. یکی از مزیت هایی که این تابلو نسبت به انواع چلنیومی دارد ، این است که در نئون پلاستیک بر عکس تابلو چلنیوم که نور فقط از سطح کار متصاعد می شود ، هم از سطح و هم از زوار منعکس می گردد که در نهایت باعث وجود نور بیشتر و زیباتر شدن کار می شود.

 

 

نحوه ساخت تابلو نئون پلاستیک

برای ساخت این محصول همانطور که در فوق نیز ذکر نمودید از طلق های شیشه مانند شفاف استفاده می شود و مراحل از این قرار هستند که ابتدا سازندگان به طراحی ، برش و ساخت حروف ، اشکال ، لوگوها ، تصاویر و دیگر محتوای تابل پرداخته و پس از ایجاد این المان های به شکل برجسته ، آن ها را روی زمینه کار نصب می نمایند. لازم به ذکر است که در این تابلو ها معمولا جنس حروف از پلاستیک یا پلکسی گلس و زمینه تابلو از نمای سنگ ، کامپوزیت و غیره می باشد. بدیهی است که استفاده از متریال های شفاف در ساخت حروف سبب می شود که نور به راحتی از کناره ها دیده شده و کار جلوه بهتری مخصوصا در فضا های تاریک داشته باشد. مجددا تاکید می کنیم که در انواع جدید نور این تابلو ها از لامپ های LED و SMD تامین می شود که نسبت به نمونه های قدیمی پر نور تر و دارای مصرف پایین تری می باشند.

 

 

تابلو نئون پلاستیک چه فرقی با تابلو نئون دارد ؟

یکی از اشتباه های متداولی که در میان همه ما وجود دارد ، این است که گمان می کنیم تابلوهای نئون با تابلوهای نئون پلاستیک هر دو یکی هستند. لیکن باید بدانید که این باور درست نیست و این دو در اصل دو نوع محصول کاملا متفاوت با کاربرد های کاملا متفاوت می باشد. در بیان دقیق تر تابلو نئون در واقع تابلو ای پلاستیکی حجیمی است که در داخل آن از لامپ های مهتابی برای نور دهی استفاده شده است. این در حالی است که تابلو نئون پلاستیک محصولی است از جنس پلاستیک یا گلس شیشه ماننده که حاوی گاز نئون با فلوئر بوده یا در انواع جدید تر روشنایی خود را  از لامپ های LED و SMD تامین می نماید.

 

 

تفاوت تابلوهای حروف برجسته نئون پلاستیک با حروف برجسته چلنیوم

بی شک عمده ترین تفاوت این دو تابلو که تقریبا مراحل ساخت مشابهی دارند ، جنس ورق های استفاده شده در ساخت آن ها می باشد. یعنی تابلو های نئون پلاستیک عمدتا از جنس پلاستیک می باشند در حالی که در ساخت تابلو های چلنیوم از آلیاژ چلنیوم برای ساخت کل حروف یا بخشی از آن ها بهره گرفته می شود. که این امر طبیعتا به دلیل عدم عبور نور از آلومینیوم به ایجاد تفاوت هایی در نور پردازی و سبک و سیاق آن می انجامد.