• تست 4
  • تست 3
  • تست 2
  • تست 1

حروف لبه سوئدی

1398/06/27 حروف برجسته پروفایل 5

یکی دیگر از انواع بسیار جدید و مدرن تابلو های تبلیغاتی که امروزه با ورود خود به بازار هیاهوی زیادی به پا کرده است ، تابلوهای لبه سوئدی می باشند. جنس این تابلو ها دقیقا مشابه تابلوهای چلنیوم از آلیاژ آلومینیوم بوده و در ظاهر نیز شباهت بسیار زیادی با تابلو های چلنیومی مرسوم دارند. لیکن روش ساخت و متریال به کار رفته در این تابلو ها دارای تفاوت های عمده ای می باشد که این دو نوع را از یک دیگر متمایز می نماید. اوج این تفاوت در جنس لبه های به کار رفته در این تابلو ها مشاهده می شود. در اصل در ساخت تابلو چلنیوم پلکسی گلاس به کار رفته در تابلو به دلیل ماهیت لبه چلنیوم با فاصله چند میلیمتری در داخل حروف قرار می گیرد ولی در تابلو لبه سوئدی پلکسی گلاس دقیقا و بدون فاصله و مماس به آلومنیوم و در بالاترین سطح قرار می گیرد و تفاوت چشمگیری را به وجود می آورد. همچنین لبه های برجسته تابلو لبه سوئدی از جنس آلومینیوم در رنگ بندی متنوع است. این در حالیست که تابلو چلنیوم دارای لبه هایی از جنس رول چلنیوم  با تنوع رنگی کمتر می باشند.

این دلایل و برخی دلایل دیگر سبب می شود که برندها و مجموعه های تجاری بزرگ ، تمایل بسیار زیادی به بهره گیری از تابلو های لبه سوئدی در تبلیغات پر زرق و برق خود داشته باشند. چرا که این ریزه کاری ها و نیز دیگر عوامل موجود سبب می شود که این نوع از تابلو هم از از نما های دور و هم از فواصل نزدیک ، دارای منظره ای زیبا و جذاب بوده و هر بیننده ای را به سمت و سوی خود جذب نمایند. شایان توجه است که تابلو لبه سوئدی به صورت کاملا تخصصی و حرفه ای توسط حروف سازان کاملا ماهر ساخته می شوند که تمام مهارت و دانش خود را در بتن این آثار می گنجانند.

 

 

ساخت تابلوها با حروف لبه سوئدی

ساخت و نصب این سبک از تابلو ها به علت ریزه کاری ها و ظرافت بسیار بالایی که می طلبد به مراتب دشوارتر از تابلوهای حروف چلنیومی می باشد. لیکن تابلو سازهای ماهر امروزه به علت جنس مرغوب تر آن و دوام بیشتری که این محصول نسبت رقبای چلنیومی خود دارد ، رغبت بیشتری به ساخت آن از خود نشان می دهند. چرا که این محصول پتانسیل های بالایی را در جذب مشتری از خود نشان داده است.

متریال به کار رفته در ساخت این تابلو ها عمدتا آلیاژهای آلومینیوم در ساخت لبه های برجسته مخصوص ( لبه های سوئدی ) و نیز ترکیبی از مواد استیل ، پلکسی گلس ، مولتی استایل ، پلکسی گلس آینه ای ، تکه های کریستال و ... در دیگر بخش های تابلو می باشد. که در نهایت با توجه به شیوی ساخت و ترکیب ایجاد شده می توانند در کنار هم اثری زیبا را به مخاطب ارائه نمایند.

 

انواع حروف برجسته لبه سوئدی

حروف برجسته لبه سوئدی خود دارای انواع بسیاری می باشند که برخی از آن ها از این قرارند :

  • حروف برجسته لبه سوئدی ساده
  • حروف برجسته لبه سوئدی رینگی
  • حروف برجسته لبه سوئدی استروک
  • حروف برجسته لبه سوئدی با رزین
  • حروف برجسته لبه سوئدی رویه مشجر
  • حروف برجسته لبه سوئدی رویه آینه ای ( میرور)