بهترین روش برای برش استیل

استیل نوعی آلیاژ از ترکیب آهن و کربن می باشد که مقدار عنصر کربن در حدود دو درصد از جرم این فلز را تشکیل میدهد. به دلیل استحکام و انعطاف پذیر بالای استیل ، این فلز در صنعت کاربردهای فراوانی دارد.

در ادامه به روش هایی از برش استیل اشاره می کنیم.
برش فلزات به دو روش مدرن و سنتی انجام می گیرد. استیل را می توان با روش های مختلفی همانند فرزکاری ، هواگاز، سنگ زنی ، سمباده زنی ، گیوتین ، پلاسما، لیزر و واترجت برش داد. استفاده از برش پلاسما برای استیل 0.5 تا 170 میلی متر مناسب می باشد. این روش از روش هواگاز بهتر و کیفیت بالاتری دارد و علاوه بر این ها روش پلاسما از روش هواگاز سرعت بالاتری نیز دارد. ولی استفاده از روش پلاسما معایبی نیز دارد از آن  قبیل می توان به این مورد اشاره کرد که پلاسما برای محیط زیست بسیار مضر است و برای بدن انسان و طبیعت بسیار خطرناک می باشد. همچنین در صورت خرابی تعمیرات سخت و پر هزینه ای دارد و در کل برش پلاسما هزینه های بالایی را در بر می گیرد. همچنین روش برش پلاسما  امواج صوتی مضری تولید می کند که علیرغم اینکه انسان آن را متوجه نمی شود ولی به گوش بسیار آسیب می رساند.

پیشنهادی : انواع لایت باکس در تابلوسازی

برشکاری ورق استیل با لیزر

در برشکاری با لیزر یک پرتوی لیزر که معمولا نادیدنی است، در منبع تولید لیزر ایجاد می شود  و توسط آینه ها به سمت نازل برش هدایت و توسط یک لنز متمرکز می شود. فاصله لنز نسبت به محل ورق قابل تنظیم می باشد تا بتوان نقطه کانونی پرتو را در ارتفاع مناسب دریافت کرد. پرتوی قوی نور به سرعت دمای قطعه کار را بالا می برد و ماده را ذوب می کند. در این روش یک جت گاز، مواد را از ناحیه برش بیرون زده و یک برش پیوسته به وسیله حرکت پرتوی لیزر ایجاد می شود. گاز کمکی (گاز برش) جهت محافظت و خنک کردن لنز و همزمان جهت کنار زدن ماده ذوب شده از شیار برش استفاده می شود

مزایای برشکاری با لیزر