حروف برجسته چلنیوم

27 شهريور 1398 مقالات

تابلوهای حروف برجسته چلنیوم ، از جمله مدرن ترین و جدید ترین انواع تابلو های حروف برجسته هستند که با ورود خود بازار را تکان دادند. آلیاژ آلومینیوم به کار رفته در این تابلوها در ترکیب با دیگر متریال های و تکنیک های موجود در تابلو سازی ، افزون بر ایجاد جلوه های با شکوه و زیبا ، اصالت و نجابت را به رخ بیننده می کشد به نحوی که جاذبه ای به نظیر در ذهن مخاطب ایجاد شود.

حروف برجسته ساخته شده با چلنیوم ، معمولا دارای دو بخش می باشند. یکی بخش لبه که از آلیاژ آلومینیوم ساخته می شود و در واقع تعیین کننده شکل کلی حروف و اشکال است. و بخش دیگر لایه رویی یا همان بخش شفاف است که از پلکسی گلس ( یا متریال های مشابه ) در ساخت آن استفاده می شود. لازم به ذکر است که لایه رویی  تابلو در واقع بخشی از تابلو است که نور از آن عبور خواهد کرد و از این رو یکی از قسمت های بسیار مهم به شمار می رود. در رابطه با نور دهی نیز در این نوع تابلوها برای روشنایی داخل حروف معمولا از لامپ های SMD و از سبک نور پردازی اندریک در پس زمینه استفاده می شود.

 

ساخت حروف برجسته چلنیوم

فرآیند طراحی و تولید حروف برجسته چلنیوم به دو صورت کلی قابل اجرا می باشد که ممکن است بنابر سلیقه خریدار و یا به اقتضای شرایط تعیین شود. یکی از این روش روش دستی است که در آن حروف توسط تابلو سازان حرفه ای و با تجربه و از طریق شکل دهی به دست و ابزار های یدی صورت می پذیرد. در این شیوه از ساخت در واقع تابلو ساخته شده نوعی هنر دستی بوده اثری هنری محسوب می شود که بی شک ارزش آن را دو چندان می نماید. اما در روش دوم تابلو سازان از دستگاه های مخصوص برای ساخت تابلو ها استفاده می کنند که ممکن است کلی مراحل خم ، برش ، جوش و ... را به صورت اتوماتیک اجرا نموده و قطعات آماده نصب را به تابلو ساز تحویل دهد.

 

ویژگی های حروف برجسته چلنیوم

تابلوهای حروف برجسته چلنیوم افزون بر زیبایی دارای ویژگی هایی هستند که محبوبیت آن ها را دو چندان می نماید. برخی از این ویژگی ها عبارتند از :

  • تابلوهای چلنیوم از عمر طولانی تری نسبت به دیگر سازه ها برخوردارند.
  • آلیاژ آلومینیوم به کار رفته در این تابلوها مقاومت بالایی در برابر هر گونه زنگ زدگی از خود نشان می دهد.
  • حروف برجسته چلنیوم بنا بر جنس ورق های استفاده شده در کار ، از انطباق و انعطاف به هر اندازه و طرحی  بهرمندند.
  • عدم نفوذ آب و دیگر فاکتور های موجود در محیط سبب می شود این نوع از تابلو ها از امکان شستشو بهره ببرند.
  • حروف برجسته چلنیوم دارای تنوع بسیار زیادی در رنگ بندی و طرح ها می باشند که گستره انتخاب مشتریان را به صورت باور نکردنی افزایش می دهد.
  • در ساخت حروف برجسته چلنیوم از لبه های اسفنجی بهره گرفته می شود که از ورود هر گونه گرد و غبار و آلودگی به داخل طرح جلوگیری کرده و عمر آن را افزایش می دهد.

انواع حروف برجسته چلنیوم

حروف برجسته چلنیوم دارای انواع بسیاری می باشند که شما می توانید بسته به نیاز و سلیقه خود ، کم و کیف تابلو مورد نظر خود را از میان آن ها انتخاب نمایید. برخی از معروف ترین این مدل ها عبارتند از :

 

تابلو چلنیوم الماسی

یکی از جدید ترین و خلاقانه ترین حروف برجسته هایی که امروزه در تابلوهای چلنیومی شاهد استفاده از آن می باشیم ، حروف برجسته الماسی یا لبه پانچی می باشد. در این نوع از تابلوهای چلنیوم لبه پانچ با پلکسی گلاس سفید و دوبل پلکسی طلایی پانچ با نور آفتابی  استفاده می شود که نور را از خود عبور داده و زیبایی خاص و جلوه بصری منحصر به فردی را به تابلو می بخشد. لازم به ذکر است که تابلوهای چلنیوم  الماسی دارای جلوه بسیار زیبایی از روبرو و کناره ها بوده و چند سالی است که با استقبال بی نظیری از جانب مشتریان روبرو هستند. گفتنی است که این حروف برجسته عمدتا برای تابلو های سردر ازجمله اصناف مرتبط با کالاهای لوکس و سالن های زیبایی و غیره مناسب می باشند.

 

تابلو چلنیوم طلایی و نقره ای

حروف برجسته چلنیوم طلایی در واقع همان تابلوهای چلنیوم معمولی می باشند که در ساخت آنها از لبه های طلایی و نقره ای بهره گرفته شده است که سبب می شود در عین حفظ اصالت و زیبایی اثر ، جلوه ای بسیار شیک تر نسبت به تابلو های چلنیوم معمولی داشته باشند.

 

تابلو چلنیوم رنگی

در این تابلوها از رنگ های مختلف بر روی حروف برجسته چلنیومی استفاده می شود که جلوه ای زیبا به تابلو می دهد. در ساخت این تابلوها ممکن است تمامی حروف یک رنگ باشند یا در ساخت آن ها از رنگ ها و طرح های متنوع استفاده شود.

 

تابلو چلنیوم کریستال

در ساخت این تابلوها ، تابلوساز اقدام به پوشانیدن سطح حروف و یا دیگر بخش های تابلو با قطعات یا متریال های کریستال مانند می نماید. بهره گیری از کریستال های شفاف در این تابلوها باعث شکست نور و ایجاد درخشندگی و تلالو می شود که نهایتا منجر به ایجاد نمایی جذاب و دلفریب می گردد.

 

تابلو چلنیوم پانچی

حروف برجسته چلنیوم پانچی عبارت است از هر نوع حروف برجسته چلنیومی که اشکال متفاوتی همچون دایره ، لوزی ، ستاره ، ماه و ... به واسطه دستگاه های برش لیزری مخصوص روی آن ایجاد یا به اصطلاح پانچ شده باشد. این حروف به علت شکست نوری که توسط این اشکال ایجاد می شود معمولا دارای جلوه زیباتری نسبت به دیگر حروف برجسته های چلنیومی می باشند.