بررسی تابلوهای چلنیوم

03 بهمن 1400 مقالات

 امروزه با تولید تابلو‌های چلنیوم تحولی بزرگ در زمینه‌ی تابلوسازی ایجاد شده است.این تابلوها به دلیل ظاهر زیبا و خاص خود مورد توجه مشتریان قرار گرفته که یکی از گزینه‌های مناسب برای تبلیغات به شمار می‌رود.جنس اکثر لبه‌های این تابلوها از آلومینیوم بوده که در برابر ضربات بسیار مقاوم هستند.
نحوه تولید چلنیوم
امروزه تولید چلنیوم سبب ایجاد تحولی نوین در ساخت تابلوهای تبلیغاتی شده است. تابلو چلنیوم یکی از روش های مدرن تابلو سازی تبریز به شمار می رود. این سازه به دلیل ویژگی های ظاهری خود مورد توجه و استقبال مشتریان قرار گرفته که با توجه به نیاز مشتری در ابعاد مختلف تولید می شود. شکستگی نور در هنگام ساخت تابلو ، سبب شده که اشکال هندسی به صورت زیبا نمایان شوند.
استفاده از چلنیوم، در تابلوسازی تبریز
تابلوی چلنیوم در مجموع شامل تمامی حروف هایی شده که لبه‌ی برجسته ی آن ها از جنس چلنیوم می باشد. استفاده از حروف برجسته تبریز در این تابلوها، علاوه بر درخشش در روز ، موجب روشنایی و زیبایی منحصر به فرد توسط نورهایsmd  در شب می شود. معمولا تابلوی چلنیوم، در رنگ های طلایی و نقره ای تولیده شده که بخش اصلی این سازه شامل قسمت بالایی تابلو می شود؛ که وظیفه‌ی انتقال نور را بر عهده دارد. امروزه متخصصان به صورت حرفه ای، در این زمینه مشغول هستند؛ زیرا طراحی و تولید این تابلوها نیازمند دقت و مهارت بالا می باشد.

 


استفاده از چلنیوم، در تابلوسازی تبریز
انواع تابلوی چلنیوم
    تابلوی ساده: در ساخت این تابلو فقط از رویه و لبه های، آلومینیومی استفاده شده است، و از ویژگی های نورپردازی برخوردار نمی باشد. این تابلو، به دلیل سادگی خود دارای قیمت مناسب بوده و .برای خرید تابلو های با کیفیت، می توانید به تابلو سازی تبریز مراجعه کنید.
    تابلوی کریستال: تابلو چلنیوم کریستال، از نظر ظاهری بسیار زیبا و منحصر به فرد است؛ که از آن به عنوان پوششی برای رویه‌ی پلکسی استفاده می‌کنند
    تابلوی full color: در قسمت نورپردازی این تابلو از رنگ های مختلف استفاده شده که در اصطلاح به آن ها فول کالر می گویند. این تابلو توانایی نورپردازی تا ۱۶ میلیون رنگ را دارد.
    تابلو پانچ: این تابلو جزء یکی از پرکاربردترین و مدرن ترین تابلوی چلنیوم تبریز است. پلکسی های این تابلو اشکال را با استفاده از نور، نمایان می‌کنند.

 

 


انواع تابلوی چلنیوم

مراحل ساخت تابلوی چلنیوم
1.    برای ساخت تابلوی چلنیوم در گام نخست باید محل نصب تابلو را مشخص کرده و سپس عرض و طول تابلو را اندازه بگیرید.
2.    در این مرحله تابلو سازی با استفاده از تجهیزات مختلف، مانند فتوشاپ و کرل طراحی‌های مورد نیاز را انجام داده و نوع فونت حروف ها را مشخص می کند.
3.    در این مرحله تابلو ساز طرح اولیه را برای سفارش دهنده ارسال می‌کند تا در صورت تایید، کار خود را شروع کند و در پایان کار، هزینه‌ها  به طور کلی محاسبه می‌شود.
4.    الگوهای موجود توسط دستگاه لیزر، برش داده شده که در نهایت چلنیوم را به دور پلکسی می چسبانند.
5.    در این قسمت، نوبت به نورپردازی تابلو می رسد. جنس لامپ های مصرفی در این صنعت از نوع smd می باشد؛ که به صورت موازی بر روی پی وی سی قرار می‌گیرد.
6.    در مرحله‌ی آخر تابلوی چلنیوم به مکان مورد نظر برده شده و نصب می گردد. تمامی ابزارهای اضافی تابلو، به پشت سازه انتقال داده می شوند.

 

 


مراحل ساخت تابلوی چلنیوم

ویژگی تابلو چلنیوم
جنس ضخیم و مقاوم تابلو: به دلیل استفاده از ورق های مقاوم و ضخیم در تولید، این تابلو در برابر ضربات و سوراخ شدن مقاوم می‌باشد.
نوار حفاظتی:  وجود نوار گردگیر و روکش های محافظ، مانع از ورود گرد و غبار به داخل حروف می شوند.
مقاوم در برابر شرایط آب و هوایی: این تابلو برای تمامی مکان ها مناسب بوده و در برابر عوامل مختلف مانند باران های اسیدی، اشعه ی فرابنفش و شرایط جوی مقاوم می‌باشد.
در نهایت برای خرید تابلوهای منحصر به فرد چلنیوم، ‌ما تابلو سازی تبریز را به شما پیشنهاد می‌کنیم؛ که دارای مهارت‌های ویژه در این زمینه می‌باشند.