آموزش ساخت تابلو ال ای دی سه بعدی

تابلو ال ای دی سه بعدی چیست؟

در دنیای دیجیتال، ساخت تابلو ال ای دی طرفداران بیشتری پیدا کرده است. برخلاف تابلوهای ال ای دی معمولی، نمایشگرهای سه بعدی نیازی به عینک‌های ویژه برای تماشا ندارند. این تابلوها از فناوری پیشرفته‌ای برای نمایش عمق تصاویر و واقع گرایی استفاده می‌کنند. همین موضوع سبب می‌شود تا بینندگان آنها یک تجربه بصری بی‌نظیر داشته باشند. با توجه به کاربردهای وسیعی که تابلوهای ال ای دی به ویژه مدل سه بعدی آنها دارند مورد علاقه بسیاری از مردم قرار گرفته است. 

تابلو ال ای دی

تابلو ال ای دی


در ساخت تابلو ال ای دی به چه نکاتی دقت نماییم؟

در ساخت تابلو ال ای دی باید نکات مختلفی را مد نظر قرار دهید. در ادامه گام به گام با هم مسیر ساخت تابلو ال ای دی را دنبال خواهیم کرد. تمامی نکاتی که بیان خواهیم نمود در ساخت این تابلو جذاب اهمیت دارند پس آنها را با دقت مطالعه نمایید.


تابلو ال ای دی قرار است در چه مکانی نمایش داده شود؟

اولین چیزی که در ساخت تابلو ال ای دی سه بعدی باید به آن دقت داشته باشید محل قرار گرفتن این نمایشگر است. تابلو را باید براساس محل قرارگیری آن آماده نمایید. اگر فضای مناسبی را برای نمایش تابلو خودتان انتخاب کنید، حداکثر مخاطبان احتمالی خودتان را جذب خواهید کرد. برای انتخاب یک محیط مناسب بهتر است پارامترهای زیر را مد نظر قرار دهید:
•    اندازه تابلو: اندازه تابلو را بر اساس فاصله مخاطبان، تعداد آنها، تاثیر بصری و فضای موجود انتخاب کنید. البته بهتر است بین این فاکتورها تعادل ایجاد کنید و فقط روی یکی از آنها متمرکز نشوید.
•    مدل تابلو: نوع تابلویی که انتخاب می‌کنید روی مخاطبان تاثیر جدی می‌گذارد. معمولاً بسیاری از سازندگان تابلوهای ال ای دی سراغ مدل L  شکل می‌روند تا میدان دید وسیع و عمیق‌تری ایجاد نمایند.
•    زاویه دید: ابعاد تابلو شما و محل قرارگیری آن باید به گونه‌ای باشد که مخاطبان، جلوه سه بعدی را از زوایای مختلف درک کنند. برای این منظور حتماً قبل از ساخت تابلو جریان عابر پیاده، الگوهای ترافیکی و ساختارهای اطراف را به خوبی بررسی کنید.
•    ترافیک: شما باید سراغ محیطی بروید که ترافیک مخاطبان خوبی داشته باشد. تحلیل جمعیت و رفتارها می‌تواند در این انتخاب بیشترین تاثیر را داشته باشد.
•    روشنایی: مکان‌هایی که از لحاظ روشنایی وضعیت خوبی داشته باشند معمولاً بهترین محیط برای تابلوهای سه بعدی هستند. برای پیدا کردن این گونه محیط‌ها باید موانع و شرایط نور را به خوبی ارزیابی نمایید.
•    محیط زیست: سطوح نویز، کیفیت هوا و مشکلاتی که ممکن است روی عملکرد تابلو تاثیر منفی بگذارند را در نظر بگیرید. همچنین باید به مجوزهای نظارتی دقت داشته باشید و بر اساس آنها محیطی را انتخاب کنید که باعث آزار و اذیت دیگران نشود.
•    هماهنگی: تابلو باید در محیطی قرار بگیرد که با دیگر عناصر اطراف آن هماهنگی کامل داشته باشد. در چنین شرایطی تاثیر تابلو روی مخاطبان افزایش پیدا خواهد کرد.

ساخت تابلو ال ای دی

ساخت تابلو ال ای دی


آماده سازی اولیه تابلو

با بررسی محیط نصب تابلو ال ای دی به یک ایده کلی در مورد ساخت این محصول خواهید رسید. وقتی این ایده را پیدا کردید زمان آن می‌رسد که آماده‌سازی‌های اولیه را شروع کنید. در گام اول اسکریپت یا چهارچوبی از تابلویی که قرار است ساخته شود را آماده کنید. در گام دوم باید مطمئن شوید که تمامی لوازم مورد نیاز برای ساخت تابلو ال ای دی را خریداری کرده‌اید. این لوازم را می‌توانید از تابلوسازی الماس خریداری نمایید. به طور کلی برای ساخت این محصول نیاز به نمایشگر LED سه بعدی، رایانه ای با قابلیت پردازش قدرتمند، نرم افزار کنترلی که بتواند نمایشگر LED سه بعدی را هدایت کند و نرم افزار طراحی سه بعدی و نرم افزار ویرایش ویدئو با قابلیت تحقق بخشیدن به خلاقیت نیاز خواهید داشت. با کمک این ابزار می‌توانید ایده‌های خلاقانه خودتان را به واقعیت تبدیل نمایید.


مدل سه بعدی خلاقانه خودتان را بسازید!

در گام بعدی ساخت تابلو ال ای دی سه بعدی باید محتوای آن را آماده کنید. برخی افراد اشتباهاً فکر می‌کنند مهم‌ترین مراحل ساخت تابلو مربوط به طراحی فیزیکی آن است. این در حالی است که مردم به محتوای تابلو بیشتر دقت خواهند کرد. برای ساخت مدل سه بعدی باید نرم‌افزار طراحی آن را باز کرده و سعی کنید با استفاده از ابزارهای گوناگون مدل خودتان را بسازید. طرح‌های هنری انتزاعی و نمایش واقعی محصولات از جمله مواردی هستند که به وسیله مدل‌های سه بعدی می‌توان آنها را ایجاد کرد. برای واقعی‌تر نشان دادن مدل خودتان می‌توانید بافت، رنگ و افکت‌های نور را به آن بیفزایید. وقتی مدل خوبی داشته باشید و آن را روی نمایشگر پخش کنید، مخاطبان بیشتری جذب خلاقیت شما می‌شوند و تاثیر خودتان را خواهید گذاشت. البته برای جذاب‌تر کردن محتوا، باید آن را ویرایش کرده و موسیقی پس‌زمینه، عناوین متن و جلوه‌های ویژه را اضافه نمایید.

تابلو ال ای دی سه بعدی

تابلو ال ای دی سه بعدی


تابلو سه بعدی را آزمایش کنید

برای اینکه زحمات شما در ساخت تابلو ال ای دی سه بعدی نتیجه دهد باید آن را آزمایش نمایید. انتخاب رزولوشن مناسب و فرمت ویدیویی نیز برای اطمینان از شفافیت و روان بودن محتوای نمایشگر LED کلیدی است. از همه مهمتر سعی کنید حالت سه بعدی را بررسی نمایید. شاید محتوا ساخته شده توسط شما روی این تابلو به خوبی کار نکند و نیاز به کمی ویرایش داشته باشد. ضمناً با استفاده از نرم افزار کنترل صفحه نمایش، می‌توانید روشنایی، کنتراست، رنگ و سایر پارامترها را تنظیم کنید. به این ترتیب مطمئن خواهید شد که چه محتوای بیشترین تاثیر را روی صفحه نمایش ال ای دی می‌گذارد. با کمک اشکال زدایی و بهینه‌سازی مداوم می‌توانید یک افکت نمایشگر ال ای دی سه بعدی خیره کننده داشته باشید و از آن برای منافع خودتان بهره ببرید.

نمایشگر LED

نمایشگر LED


جمع‌بندی

ساخت تابلو ال ای دی سه بعدی معمولا کاربردهای وسیعی به همراه دارد. البته بیشتر از این تابلوها برای تبلیغات استفاده می‌شود اما علاوه بر آن می‌توانند در موارد دیگری هم مورد استفاده قرار گیرند. اگر می‌خواهید یک تابلو سه بعدی خوب داشته باشید باید نکات گوناگونی را مد نظر قرار دهید و محیطی مناسب را برای نصب آن انتخاب کنید. اگر می‌خواهید در ساخت و طراحی این محصول با مشکل مواجه نشوید بهتر است چند گام را بردارید و مرحله به مرحله پیش بروید. در تمام مراحل گفته شده همیشه این نکته را مد نظر قرار دهید که خلاقیت ذهنی شما بزرگترین ثروتتان است. با کمک تابلوسازی الماس می‌توانید جذاب‌ترین تابلو‌ها را در کوتاه‌ترین زمان بسازید.