کاربردهای تابلو چلنیوم، انواع و قیمت طراحی و تولید

اگر صاحب فروشگاه یا مغازه خاصی هستید تابلو چلنیوم نوعی نیاز شما به شمار می رود. تابلوهای چلنیوم که این روزها بر روی ورودی بسیار از فروشگاه ها و مکان های تجاری به چشم می خورند درخشندگی بالایی دارند. این تابلوها دوام و ماندگاری بالایی دارند و با مقاومت بی نظیر خود سال ها باقی می مانند. انواع تابلوهای چلنیوم شامل چلنیوم ساده، کریستالی، الماسی، چلنیوم پانچ و... می شوند. در ادامه این مطلب به بررسی جامع تر تابلوهای چلنیوم خواهیم پرداخت. پیشنهاد داریم؛ با ما همراه باشید.

تابلو چلنیوم چیست؟

تابلوهای چلنیوم را می توان در اشکال مختلفی دید که هرکدام زیبایی خاص خود را دارند. در حال حاضر این تابلوها محبوبیت بسیار زیادی دارند؛ چرا که نما و درخشندگی آن ها جلوه زیبایی به فروشگاه ها، مغازه ها و دیگر مکان های تجاری می بخشد. تابلو چلنیوم با استفاده از رول چلنیوم تولید می گردد. اگر با رول های چلنیوم آشنایی داشته باشید می دانید که از جنس آلومینیوم هستند و مقاومت بالایی دارند.

 

تابلو چلنیوم

تابلو چلنیوم

مهم ترین ویژگی های چلنیوم

تابلوهای چلنیوم یا لایت باکس ویژگی های خاصی دارند که خرید آن ها را مقرون به صرفه می کنند. مهم ترین ویژگی های چلنیوم به صورت زیر هستند:
•    تنوع بالا در طرح و رنگ
•    امکان صرفه جویی در مصرف انرژی
•    برخورداری از سرویس دهی ساده و آسان
•    بهره مندی از قابلیت هایی همچون افزودن متریال و نورپردازی
•    مقاومت عالی در برابر شرایط مختلف جوی
•    شستشو راحت و سریع
•    طول عمر بالا

 

نمونه کار تابلوسازی الماس

نمونه کار تابلوسازی الماس

دلایل برتری تابلو چلنیوم بر دیگر تابلوها

دلایل مختلفی موجب برتری تابلوهای چلنیوم بر دیگر تابلوها شده اند که مهم ترین آن ها شامل موارد زیر می شوند:
•    تنوع در اجرا: تابلوهای چلنیوم دارای انواع مختلفی هستند و شما می توانید با توجه به نیاز خود این تابلوها را از تابلوسازی الماس تهیه کنید. در حال حاضر شیوه های متنوعی برای اجرای تابلوهای چلنیوم وجود دارد که به خوبی می توانند نیازمندی های شما را برآورده سازند.
•    بهره مندی از نوار اسفنجی محافظ: تابلو چلنیوم از قابلیت عدم نفوذ گرد و غبار برخوردار است. علت این امر را می توان بهره مندی از روکش های اسفنجی محافظ و نوار گردگیر دانست. نوارهای اسفنجی تأثیر بسزایی در ماندگاری و درخشندگی تابلوهای چلنیوم دارند.
•    ضخامت مناسب: یکی دیگر از برتری های لایت باکس بر دیگر تابلوها ضخامت مناسب آن ها است. تابلوهای چلنیوم با ضخامت مناسبی تولید می شوند؛ به همین جهت مقاومت بالایی نیز در برابر ضربه و فشار دارند.
•    عدم زنگ زدگی: تابلوهایی که توسط مجموعه تابلوسازی الماس تولید می شوند از قابلیت عدم زنگ زدگی برخوردار هستند. این تابلوها دارای ثبات رنگ بوده و ماندگاری خود را در طول زمان حفظ می کنند.
•    ماندگاری بالا: تابلو چلنیوم در دسته تابلوهای مدرن قرار دارد و شما سال های زیادی می توانید از آن استفاده کنید. چلنیوم ها به راحتی تمیز می شوند و ماندگاری قابل توجهی در برابر آلاینده های محیطی دارند.

 

تجهیز و نصب تابلو چلنیوم

تجهیز و نصب تابلو چلنیوم

هزینه طراحی و ساخت تابلوهای چلنیوم در تابلوسازی الماس

فاکتورهای خاصی می توانند بر هزینه های طراحی و ساخت تابلوهای چلنیوم تأثیر بگذارند. چلنیوم ها دارای آپشن های خاصی نیز هستند که انتخاب هرکدام می تواند هزینه نهایی محصول را افزایش دهد. این آپشن ها شامل پلکسی آیینه ای، نوراندریک یا نور پس زمینه، پلکسی دوبل، نور رنگی و پانچ لبه می شوند. عوامل تعیین کننده قیمت تابلو چلنیوم مواردی همچون نوع طرح مورد استفاده، متراژ تابلو و اندازه یا قطر قلم هستند.

انواع تابلو چلنیوم و ساختار آن ها

انواع تابلو چلنیوم به صورت زیر هستند و هر کدام ویژگی های خاصی دارند:
•    بلو چلنیوم ساده: ساختار بلو چلنیوم های ساده به گونه ای است که رنگ های مختلفی از لبه های چلنیوم و پلکسی دارند. تابلوهای چلنیوم ساده در گذشته تنها با حروف ساده طراحی می شدند؛ اما امروزه به لطف تکنولوژی های پیشرفته انواع متنوعی دارند. برای ساخت این تابلوها از اجزاء خاصی همچون اس ام دی، پلکسی، پی وی سی و پاور استفاده می گردد.
•    تابلوهای چلنیوم ستاره ای: تابلوهای چلنیوم ستاره ای تابلوهایی بسیار درخشان و دیدنی هستند. این مدل از چلنیوم ها دارای دو ورق پلکسی هستند که بر روی ورق دوم آن می توان برش های زیبایی را دید.
•    تابلوهای چلنیوم الماسی: نمونه دیگری از تابلوهای چلنیوم هستند که بر روی ورق دوم آن ها برش هایی شبیه به الماس ایجاد می شود.
•    تابلوهای چلنیوم کریستال: متریالی که برای تولید چلنیوم های کریستالی مورد استفاده قرار می گیرند شامل کریستال و پلکسی گلاس شفاف می شوند.
•    تابلوهای چلنیوم پانچ: فرایند تولید چلنیوم های پانچ به این صورت است که لبه ها به شکل های مختلفی برش می خورند. این فرایند در نهایت موجب تولید پلکسی پانچ ها می شود.
•    تابلوهای چلنیوم RGB: بر خلاف دیگر مدل های تابلو چلنیوم در این تابلوها می توان پلکسی های سفید و آر جی بی را دید که جایگزین اس ام دی ها شده اند.

 

طراحی و تولید انواع تابلوهای چلنیوم در تابلوسازی الماس

تابلوسازی الماس با سوابق درخشان خود یکی از بهترین تولید کنندگان تابلوهای چلنیوم است. ما در مجموعه الماس از بهترین متریال برای تولید تابلوهای موردنظر شما استفاده می کنیم که از کیفیت بالایی برخوردار هستند. جهت دریافت هرگونه مشاوره و ثبت سفارش می توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

کلام آخر

همان گونه که خواندید تابلو چلنیوم نمونه ای مدرن و درخشان است که طرفداران بسیار زیادی دارد. این تابلوها بسیار مقاوم بوده و در طرح ها و رنگ های متنوعی عرضه می شوند. مهم ترین دلایل برتری تابلوهای چلنیوم بر دیگر تابلوها شامل ضخامت مناسب، ماندگاری بالا، عدم زنگ زدگی، تنوع در اجرا و برخورداری از نوار اسفنجی مناسب می شوند. تابلوهای چلنیوم انواع مختلفی دارند. انواع چلنیوم ها به صورت چلنیوم RGB، چلنیوم پانچ، چلنیوم کریستال، چلنیوم ستاره ای، چلنیوم الماسی و چلنیوم ساده تولید می شوند.