اگرچه تابلوسازي در ايران قدمت بالايي دارد؛ اما کم کم با پيشرفت صنايع و تبليغات صنعت تابلوسازي در ايران نيز توسعه يافت و توانست جايگاه بالايي بين کشورهاي جهان کسب کند. امروزه تابلوسازي در ايران از اهميت بالاي برخوردار است. گروه تابلوسازي الماس با به کارگيري متخصصان خبره گامي موثر بر پيشرفت صنعت تابلوسازي در ايران برداشته است.

صنعت تابلوسازي؛ پيشرفتي در صنعت تبليغات
حتما تا به حال اتفاق افتاده که در زمان عبور از خيابان ها يک سري از تابلوهاي تبليغاتي سردر مغازه ها شما را مجذوب کرده و به داخل آن مغازه کشانده است. در دنياي امروز تمام کسب و کارها براي پيشرفت نياز به تبليغات گسترده دارند. صنعت تابلوسازي توانسته است گامي موثر در پيشرفت کارها به وسيله تبليغات بردارد؛ چرا که تابلوهاي زيبا و مدرن باعث ديده شدن هرچه بهتر يک فروشگاه مي شود و مشتريان را به خود جذب مي کند.

 
يک نمونه از تابلوي زيباي چلنيوم
صنعت تابلو سازي در ايران
در زمان هاي قديم مغازه داران و صاحبان کسب و کارها به فکر تبليغات نبودند؛ اما در دهه چهل شمسي صنعت تابلوسازي وارد صنعت تبليغات شد و نظر بسياري از صاحبان کسب و کارها را به خود جلب کرد.
جالب است بدانيد که در بدو ورود تابلوسازي به ايران ابتدا خوشنويسان سعي مي کردند با کمک پارچه و چوب تابلوهاي دست نويس تبليغاتي توليد کنند؛ اما رفته رفته در سال هاي بعد، تابلوسازي در ايران پيشرفت کرد و تابلوهاي نئون جاي تابلوهاي دست نويس را گرفتند و پس از آن تابلوهاي چلنیوم و فلکسي پا به عرصه صنعت تابلوسازي ايران نهادند.
رتبه ايران در تابلوسازي جهان
وجود تابلوهاي قديمي در بالاي مغازه هاي قديمي نشان از اين دارد که ايران حتي در سال هاي خيلي قبل هم داراي صنعت تابلوسازي بوده است؛ حتي تابلوهاي اوليه و بدون هيچ مواد اوليه خاصي!
 با پيشرفت مشاغل صنعت تابلوسازي در ايران و جهان گسترش يافت. به طوري که از انواع متريال هاي مختلف براي تابلوسازي استفاده مي شد. يکي از دلايلي که باعث پيشرفت و توسعه يافتن صنعت تابلوسازي در ايران شد، نياز مشاغل به اين صنعت بود. مشاغل هاي مختلف مي دانند که براي توسعه کار خود بايد از تبليغات موثري استفاده کنند که از مهم ترين آن جلوه جذاب مغازه است، که مي تواند با يک تابلوي زيبا ايجاد شود.
صنعت تابلوسازي در ايران آنقدر پيشرفت کرده که با کشورهاي صاحب قدرت اين صنعت مانند آمريکا و اروپا رقابت مي کند. اميد است که با کمک مختصصان خبره و توسعه هرچه بيشتر اين صنعت، کشور عزيزمان ايران در برترين جايگاه صنعت تابلوسازي در جهان قرار بگيرد.
پيشرفت صنعت تابلوسازي ايران؛ از تابلوهاي فلکسي تا تابلوهاي چلنيوم
تابلوهاي فلکسي و نئون از اولين نوع تابلو وارد شده به ايران بودند. تابلوهاي فلکسي تابلوهايي هستند که از يک نوع متريال منعطف ساخته مي شدند و متن ها با استکير روي آن ها چسبيده مي شد. رفته رفته تابلوهاي چلنيوم جاي تابلوهاي فلکسي را گرفت؛ چرا که اين تابلوها داراي حروف برجسته زيبايي بودند که نظر هر بيننده اي را جلب مي کردند

.
 
نمايي از تابلوهاي شيشه ای قديمي و تابلوي فلکسي
امروزه تابلوهاي چلنيوم در انواع مختلفي مانند تابلوي چلنيوم دوبل، تابلوي چلنيوم پانچ، تابلوي چلنيوم کريستال و ... توليد مي شوند و هنوز هم توانسته اند محبوبيت خود را حفظ کنند.
تولد گروه تابلوسازي الماس از سال 1391
ما در گروه تابلوسازي الماس در سال 1391 با اخذ مجوزهاي رسمي شروع به کار کرديم. هدف اصلي ما کسب رضايت و اعتماد برندهاي مشهور بود تا بتوانيم گامي موثر در پيشرفت صنعت تابلوسازي کشور عزيزمان ايران برداريم.
زماني نگذشت که توانستيم با به کارگيري افراد متخصص به يکي از برترين تابلوسازي هاي ايران تبديل شويم.
گروه تابلوسازي الماس وظيفه ساخت انواع تابلوهاي تبليغاتي از جمله چلنيوم، استيل، نئون پلاستيک، لايت باکس، حروف برجسته و ... را براي تمام شغل ها برعهده دارد. ما بر اين باور هستيم که مي توانيم با جلب اعتماد خريداران به يکي از برترين تابلوسازهاي جهان تبديل شويم.