چلنیوم وهر آنچه باید دانست

13 بهمن 1399 مقالات

    در این نوشتار به تابلو چلنیوم تبریز و هر آنچه باید درموردش دانست، پرداخته ایم. در مورد نحوه ساختش توضیحاتی داده ایم. به متریال مورد استفاده در آن پرداخته ایم و در انتها نیز در مورد قیمت گذاری ساخت این تابلو با توجه به متریال استفاده شده در آن اطلاعاتی داده ایم

.

تابلو چلنیوم تبریز و هر آنچه باید درموردش دانست:
از ورود تابلو چلنیوم، گونه ای جدید از تابلو تبلیغاتی به بازار، مدت زمان زیادی نمی گذرد اما این تابلو چشم نواز تبدیل به یکی از تابلوهایی شده است که بسیاری را به خود جذب می کند. تابلو چلنیوم تبریز یکی از مراکز مهم ساخت تابلو می باشد گونه های جدید ساخت تابلو را انجام می دهد، ساخت این نوع از تابلو نیز یکی از این گونه های جدید می باشد که تابلو تبریز ارائه آن به مشتریانش را مدت هاست که شروع کرده است.
ظرافت تابلو چلنیوم تبریز که ساخت آن را سخت می کند و نیاز به مهارت افراد با تجربه در این حرفه دارد، تابلو چلنیوم را به نوعی از تابلو تبلیغاتی ایده آل برای بسیاری از مدیران تبدیل کرده است.
این نوع از تابلو تبلیغاتی با توجه به برجستگی ویژه ای که دارد و نیز تنوع رنگی و امکان ساخت طرح های بسیار ظریف، طرفداران بسیار شیک پسندی دارد. این گونه از تابلوها برای کارهای مختلف مناسب است اما باید توجه داشت که طراحی آن و متریالی که مورد استفاده قرار می گیرد با صنفی که تابلو برای آن ساخته می شود متناسب باشد، چرا که یک کسب و کار معمولا با لوگو، کارت ویزیت یا تابلو نصب شده در محل کارش معرفی می شود، بنابراین اگر شما می خواهید کسب و کار خود را به بهترین نحو ممکن به نمایش بگذارید بهتر است از این نوع تابلو متناسب با کار خود استفاده نمایید.

 
تابلو چلنیوم تبریز و هر آنچه باید درموردش دانست

متریال مورد استفاده در تابلو چلنیوم تبریز:
در ساخت تابلو چلنیوم تبریز از مواد مختلفی با جنس های متفاوت استفاده می شود. مهمترین ماده به کار رفته در آن نوعی آلیاژ می باشد که به چلنیوم معروف است و اسم این نوع از تابلو نیز از آن گرفته شده است. چلنیوم در لبه این نوع از تابلوها مورد استفاده قرار می گیرد.
در لایه رویی تابلو چلنیوم تبریز از نوعی پلاستیک با نام پلکسی گلس استفاده می شود. این بخش از تابلو که جزو مهمترین بخش های آن به حساب می آید نور تابلو را پخش می کند و جلوه ای زیبا به آن می بخشد. جنس پلکسی گلس استفاده شده در این بخش از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. با توجه به صنفی که تابلو برای آن ساخته می شود رنگ مورد استفاده در این بخش از اهمیت بسیاری برخوردار می شود.
صفحه ای که  SMDهای نوری بر روی آن جاگذاری می شوند نیز از جنس پلاستیک می باشد. این بخش پلاستیک فشرده ای است که اصطلاحا به آن PVC گفته می شود.
باید توجه کرد که هنگام طراحی تابلو چلنیوم به متریال های مختلف توجه کرد و طرحی متناسب برای حرفه مورد نظر را طراحی کرد که در آن نور و رنگ به بهترین نحو ممکن حرفه مورد نظر را معرفی نماید، همچنین اندازه تابلو در حرفه های مختلف متفاوت خواهد بود که تمام این موارد در زمان طراحی تابلو تعیین می شود و سپس با توجه به آنچه طراحی شده است، کار به مرحله اجرا می رسد.

 
متریال مورد استفاده در تابلو چلنیوم تبریز

نحوه ساخت تابلو چلنیوم در تابلو تبریز:
تابلوسازان حرفه ای تابلو تبریز از دو روش دستی و دستگاهی برای ساخت تابلو چلنیوم استفاده می کنند. در روش دستی آنها تمام حالت دهی ها به لبه تابلو را به صورت دستی انجام می دهند. در روش دستی تنها کاری که با دستگاه انجام می شود برش صفحه رویه تابلو با دستگاه لیزر می باشد.
در شیوه دستگاهی لبه ها با دستگاه حالت داده می شوند. در این حالت در واقع همه زوایای طرح و خط های مستقیم یا منحنی یا گوشه دار با دستگاه برش داده شده و حالت دهی می گردند. در این روش تنها کار دستی مونتاژ قطعات مختلف به هم است. هر کدام از این روش ها مزیت ها و معایب خاص خود را دارد و نمی توان یکی را بر دیگری ارجحیت داد. باید متناسب با کار و طرح مورد نظر که در ابتدا با توجه به حرفه ای که تابلو برای آن طراحی می شود، یکی از این روش ها را که مناسب تر است به عنوان شیوه اجرای کار انتخاب کرد.