هر آنچه باید در مورد تابلو استیل و  تابلو فلزی دانست
        در این محتوا در بخش اول به طور کوتاه راجع به کلیات ساخت تابلو استیل و فلزی حرف خواهیم زد و در بخش دوم به طور مفصل و جامع به معرفی ویژگی ها و ساخت تابلو های استیل می پردازیم و در بخش سوم و چهارم به طریقه ساخت و ویژگی تابلو فلزی می پردازیم.

هر آنچه باید در مورد تابلو استیل و  تابلو فلزی دانست
تابلو استیل و فلزی جزء رایج ترین و پرکاربرد ترین تابلوها در صنعت تابلوسازی به شمار می روند و طرح ها و شیوه های اجرایی مختلفی را دارند؛ این دو نوع تابلو نقش مهمی در صنعت تابلو سازی ایفا می کنند.
تابلو سازی یکی از موارد بسیار مهم و کاربردی در تبلیغات است که باعث می شود کار شما بهتر دیده شود و هر چه این تابلو فلزی یا استیل زیباتر و شیک تر باشد بازده بیشتری برای کار شما خواهد داشت؛ تابلو سازان تابلو سازی تبریز یکی از بهترین تابلو سازی ها در سطح ایران به شمار می رود و در ساخت تابلو های استیل و فلزی مهارت و تجربه ویژه ای دارند.
در ادامه این مطلب راجع به انواع و ویژگی های تابلو استیل و فلزی، نقش استیل و فلزات در تابلو سازی و مسائل مرتبط با این بحث صحبت خواهیم کرد.
مشخصات و ساخت تابلو استیل


ساخت این نوع تابلو در گذشته به این صورت بوده است که حروف های تابلو استیل به وسیله قیچی برش انجام می شده اما در زمان حال این فرآیند با لیزر به صورت یک دست و صاف انجام می شود؛ برای زیباتر شدن تابلو استیل ورق پلکسی و حروف استیل را با هم مخلوط می کنند و این کار باعث می شود زیبایی، نور پردازی و جذابیت تابلو چند برابر شود.
درباره تفاوت استیل اصل و تقلبی می توان گفت که راه تشخیص این موضوع به وسیله آهن ربا است و اگر فلز استیل به راحتی و آسانی جذب شود مشخص می شود که نوع استیل تقلبی است.
در این قسمت می خواهیم به معرفی انواع ساخت تابلو استیل بپردازیم که اولین نوع آن، تابلوسازی استیل طلایی است که جزء یکی از رایج ترین و زیبا ترین تابلو استیل ها به شمار می رود؛ این نوع تابلو به وسیله حروف و متریال استیل طلایی ساخته می شود و دو نوع ساده و خش دار آن در بازار موجود است.
نوع دیگری از ساخت این نوع تابلو، تابلو سازی استیل نقره ای است که مراحل ساخت این نوع تابلو شبیه تابلو استیل طلایی است و تنها تفاوت موجود این است که فلزی که در ساخت این نوع تابلو استفاده می شود به رنگ نقره ای است؛ تابلو های استیل علاوه بر رنگ های طلایی و نقره در رنگ های رزگلد، مسی، مشکی و دودی ساخته می شوند.
نوع لبه پانچ تابلو سازی استیل نقره ای و طلایی به این صورت است که لبه های دور حروف را به صورت پانچ سوراخ می کنند و نور از بین بخش های پانچ شده به بیرون می رود.
مورد بعدی در رابطه با ساخت تابلو استیل تابلوسازی استیل نور اندریک می باشد؛ به این صورت است که حروف استیل نمی توانند نور را از خود عبور دهند و فقط از بخش پشتی تابلو می توان نور پردازی کرد و SMD ها در فضای پشت تابلو قرار دارند و بعد از این که کار نصب به اتمام رسید نور از قسمت حاشیه ها و لبه ها به چشم برخورد می کند.
قسمت دیگری از این نوع تابلو سازی، تابلو سازی استیل با پلاکسی مات است و به این صورت می باشد که از پلکسی جهت انتشار و پخش نور همراه با لامپ های SMD استفاده می کنند. از انواع دیگر تابلو سازی استیل می توان به تابلو سازی پلی استیل، تابلو سازی استیل رنگی و تابلو سازی استیل میرور اشاره کرد.
نصب تابلو های استیل برای مشاغل مختلف و متنوعی مثل کافه ها، طلا فروشی، صرافی، نمایشگاه مبل، بیمارستان ها، نمایشگاه اتومبیل، تابلو های داخلی و عمومی ادارات، قنادی و شیرینی فروشی، ساختمان های مسکونی، مطب پزشکان و سالن های سینما و تئاتر کاربرد دارد؛ زیرا این نوع کسب و کارها به دنبال جلب مشتری از طبقات متوسط و بالا جامعه هستند؛ توجه داشته باشید که استیل مدل 304 برای فضاهای خارجی، بیرونی و داخلی به کار می رود و استیل نوع 316 برای ساختن بدنه های تابلوهای بزرگ مناسب است.
در این قسمت می خواهیم از مزایای تابلو استیل صحبت کنیم که می توان به دوام، استحکام و مقاومت بالا در مقابل ضربات احتمالی، زیبایی در شب، حفظ درخشندگی در انواع و اقسام شرایط آب و هوایی، عدم زنگ زدگی و مات شدن این نوع تابلو، نظافت آسان و عدم نیاز به رنگ آمیزی مجدد اشاره کرد.
طریقه ساخت تابلو فلزی


قبل از اینکه تابلو استیل و تکنولوژی و مدل های متنوع و به روز آن در رابطه با صنعت تابلو سازی به بازار بیاید، انواع تابلو های فلزی با متریال آهن، برنج و مس در بازار رایج تر بود، هر چند که امروزه نیز از این قبیل تابلوها استفاده های بسیاری می شود.
طریق ساخت تابلو فلزی به این صورت است که در مرحله اول ضخامت و فونت حروفی که مد نظر مشتری است توسط نرم افزار های کامپیوتری طراحی می شود و در مرحله بعدی طرح و حروف برجسته تابلو به وسیله دستگاه لیزر برش می خورد.
گام بعدی در رابطه با ساخت تابلو فلزی این است که حروف را به وسیله هویه و ابزار موجود مثل دستگاه حروف سازی و زر جوش لبه دار کنیم؛ در قسمت آخر ساخت تابلو فلزی برای ماندگاری و دوام بالا حروف را به وسیله تینر مورد شستشو قرار داده و در نهایت برای زیبایی تابلو فلزی از رنگ های متفاوت پلی اورتان استفاده می شود.
ویژگی های تابلو فلزی
در این بخش به معرفی ویژگی های تابلو فلزی می پردازیم. اولین مورد از این ویژگی ها قیمت تابلو فلزی است که نسبت به تابلو های دیگر به صرفه تر و ارزان تر است. با انتخاب تابلو فلزی می توانید هزینه ساخت خود را پایین تر بیاورید.
یکی از ویژگی های مهم تابلو فلزی این است که می توان از آن به مدت طولانی و زیاد استفاده کرد، زیرا مقاومت این فلز بالاست و در شرایط مختلف جوی با دوام است.
سعی کنید در حین استفاده از رنگ کوره ای حروف زیادی در تابلوی فلزی خود به کار ببرید زیرا اگر تعداد حروف و محیط مورد نظر آن کم باشد از لحاظ پرداخت هزینه برای شما به صرفه نیست.
در مجموع با توجه به نکات و مطالبی که درباره تابلو استیل و تابلو فلزی مطرح شد می توان انتخاب درست تری نسبت به اینکه کدام یک مناسب برای کار شما است تهیه کرد.