تابلو سازی

25 ارديبهشت 1398 مقالات

تابلوسازی

تابلویی که برای سردرب فروشگاه یا شرکت شما تهیه و نصب میشود ،شناسنامه کاری شما به حساب می آید. باید حداکثر دقت لازم را داشته باشید که مناسب و هماهنگ با لوگو و نام تجاری و صنف مربوطه شما باشد. تابلو های تبلیغاتی به طور کل شامل تابلوهای حروف برجسته، تابلو لایت باکس،تابلو نئون پلاستیک ،تابلو چلنیوم ،تابلو کامپوزیت ، تابلوساین،حروف برنجی ،حروف برجسته پلاستیکی حروف استیل ،تابلو دیجیتال،حروف فلزی ،تابلو پلکسی و تابلو فلکسی فیس می باشد.

مواردی که باید مورد توجه باشد

اولین مورد برای داشتن یک تابلو مناسب و زیبا لازم است تابلو متناسب  با نوع حرفه و شغل ،چهارچوبی تعریف شده داشته باشد . از یک موسسه تبلیغاتی ویا یک تابلو ساز در این زمینه راهنمایی بخواهید .در تابلو های محیطی از متنی مختصر و مفید ،کارا و پر اهمیت استفاده کنید .باید دقت داشته باشید موقیعت مکانی مغازه شما رابطه مستقیم با انتخاب متن و تصاویری دارد که در تابلو به کار رفته است.

دومین مورد انتخاب رنگ متناسب و جذاب برای جلب مشتریان است،کمک گرفتن از بهترین رنگ و روانشناسی رنگ ها تاثیر بسیار زیادی در تبلیغات محیطی را دارد ،که میتواند ذهن هر رهگذری را به خوبی درگیر کند ،همیشه به ترکیب رنگ های هم خانواده  دقت کنید. البته بعضی اوقات تابلو ساز نسبت به موقیعت از رنگ های متضاد استفاده می کند که در زمینه علم رنگ مبحثی جدا را دارد. در این زمینه از طراحان با تجربه و تحصیل کرده در زمینه گرافیک مشورت بگیرید. می توانید با استفاده از یک طراح حرفه ای ترکیبی از رنگ های سرد و گرم را ایجاد کنید که باعث نتیجه مطلوب در نتیجه کار تابلوسازی خواهد شد.

سومین مورد  استفاده از نور پردازی و افکت های نوری مناسب  با تابلوسازی که در انواع مختلفی ارائه می شود، است. تابلو های چلنیوم و لایت باکس همانند تابلو های فلکسی فیس از نور پردازی زیباتری بهره میبرند .این تابلو ها که از منبع تغذیه برای تامین روشنایی استفاده می کنند ،دوام بیشتری به بقیه تابلو ها در نور پردازی دارند و زیبایی آنها به مراتب بیشتر از بقیه تابلوها می باشد.

چهارمین مورد حجم دادن به تابلو ها می باشد.  امروزه با پیشرفت صنعت چاپ و صنعت چاپ سه بعدی و ورود آن به صنعت تابلو سازی شاهد ایده های جدید ی در این زمینه می باشیم. تابلو چلنیوم و پلاستیک و انواع فلز نیز با استفاده از دستگاههای پیشرفته و دست هنرمند تابلوساز وارد عرصه جدیدی از زمینه حجیم سازی شده است .