یکی از انواع تابلوهای تبلیغاتی که امروزه استفاده زیادی دارد تابلو چلنیوم می باشد. این تابلو به علت زیبایی خاص و دوام و ماندگاری بالایی که دارد ، از محبوبیت بسیار برخوردار است. جالب است بدانید که چلنیوم در واقع ترکیب دو عبارت چنل و آلومینیوم است و به معنای کانال آلومینیومی می باشد. علت استفاده از این اصطلاح ، ساخت حروف کانالی شکل از جنس آلومینیوم می باشد. تابلوهای لبه سوئدی نیز نوع جدیدی از تابلو های حروف برجسته می باشند که در ساخت آن ها از لبه های آلومینیومی و پلکسی گلس استفاده می شود. این تابلو ها به علت متریال های استفاده شده ، دارای شباهت بسیار زیادی به تابلو های چلنیومی بوده و ممکن است گاه با این تابلو ها اشتباه گرفته شوند. چنان که بخواهیم دقیق تر به تفاوت این دو تابلو اشاره نماییم باید بگوییم که تابلو چلنیوم با استفاده از رول چنلیوم و پلکسی گلاس ساخته می شود در حالی در ساخت حروف لبه سوئدی از لبه های آلومینیومی و پلکسی گلاس استفاده می گردد.

انواع رول چلنیوم بر اساس سایز

رول های چلنیوم که در لبه های تابلوهای حروف برجسته استفاده می شوند عموما در سایزهای 6 سانتی ، 7 سانتی ، 9 سانتی و 11 سانتی به بازار عرضه می گردند. همچنین طول استاندارد این رول ها نیز بسته به قیمت 30 متر یا 50 متر می باشد. از جمله اصلی ترین کشور های تولید کننده این رول ها می توان به اسپانیا، تایوان و چین اشاره نمود که در این میان انواع اسپانیایی این محصول مرغوب ترین نوع موجود در بازار به شمار می رود. شایان ذکر است که این رول ها یکی از عوامل تاثیر گذار و مستقیم روی قیمت نهایی تابلو چلنیوم می باشند.

انواع رول چنلیوم بر اساس شکل و کاربرد

رول های چلنیومی در اشکال مختلفی ساخته می شوند که برخی از آن ها عبارتند از رول های پانچی ، کریستالی ، ستاره ای و غیره. هر کدام از این انواع در ساخت نوع خاصی از تابلو ها کاربرد داشته و بسته به طرح تابلو و تشخیص تابلو ساز مورد استفاده قرار می گیرند. گفتنی است که اشکال گوناگون ایجاد شده بر روی این تابلوها با استفاده از دستگاه های خاصی صورت می پذیرد و در صورت نور پردازی مناسب می توانند زیبایی سازه را چندین برابر نمایند.

دشوارتر اما زیباتر

لبه سوئدی با وجود جدید و مدرن بودن ، فرآیند ساخت بسیار دشوارتری نسبت به حروف برجسته های چلنیومی دارد. از این رو بسیاری از تابلو سازها از ساخت این نوع سازه ها امتناع کرده و تنها تابلوسازهای حرفه ای که از مهارت بسیار بالایی برخوردارند اقدام به ساخت آن ها می نمایند. این امر در واقع به این علت است که لبه های سوئدی بر خلاف لبه های چلنیومی که رو کار هستند ، از نوع توکار بوده و در ساخت این تابلو ها ، تابلوساز مجبور است درست بر روی لبه پلاستیک کار نماید.
این امر سبب می شود که حتی کوچک ترین اشتباه در این مرحله از جانب سازنده ، منجر به خراب شدن کل کار شود. برای مثال چنان که تابلو ساز به اشتباه حتی 1 میلی متر در زاویه حروف اشتباه کند ، بیرون زدگی لبه از سطح حروب به شکل فجیهی مشخص خواهد شد. با این وجود زیبایی بی نظیر و نیز جلوه مدرن و شیکی که حروف برجسته های لبه سوئدی دارند ، سبب شده است که خیل عظیمی از مشتریان به طرف این تابلوها جذب شوند.

چرا رول های خود را از تابلو الماس تهیه نماییم ؟

تابلو الماس با سابقه ای بلند مدت در صنعت تابلو سازی و نیز با تکیه به مهارت و دانش بالای کارکنان خود ، مفتخر است که با کیفیت ترین رول های چلنیوم و لبه سوئدی را با نازل ترین قیمت ممکن در اختیار شما قرار دهد. قابل توجه است که کلیه اجناس ارائه شده توسط تیم ما کاملا اصل و تضمینی بوده و رضایت شما را در پی خواهند داشت. شما کافیست تنها یک بار اقدام به خرید از ما نمایید تا تبدیل به یکی از مشتریان دائمی ما شوید.